Thursday 6 November 2014

kerja sebagai penjawat awam

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

sebenarnya aku baru berjinak2 dlm penulisan blog ni. so ni adalah entry pertame sbg sebagai seorang penulis blog newbie. aku mula berminat utk menulis blog sejak aku merasa stress dan perlukan medium utk aku meluahkan segala isi hati aku dgn ape aku rse skrg ni. so aku rase mgkin dgn penulisan di blog ini aku bleh melepaskan sdkit rse tekanan tu.

entry yg aku nak share kt korg ni adalah mngenai serba sedikit pasal kje aku. msti korg nk tau aku kje ape kn skrg. sbanany aku kje sbg penjawat awam di slh sebuah institut latihan di bhg borneo Malaysia, Sabah. tp aku asal drp semenanjung Tanah air iaitu Johor. bile org dgr negeri Johor msti org akn ingt pada pasukan bola sepak negeri tersebut yg tgh hangat skrg iaitu JDT (Johor Darul Takzim). baru klh final piala Malaysia dgn Pahang tempoh ari. adat permainan ada klh ada menang. tapi itu bkn bnde yg aku nk cte skrg ni (lari tajuk ckit).hehehee...

aku posting di Sabah sejak bulan februari 2014 yg lps. sblm itu aku bersemangat utk bekerja sbg seorg pengajar @ instructor. krn skop kerja aku adlah mengajr kemahirn pada pelajar2 lpsn SPM. lbh kurg cm cikgu jgk la tetapi lbh pd kemahiran. skrg ni aku mngjar xde tauliah krn utk mnjadi seorg pengajar di institut ini kami diwajibkan utk mnghadiri kursus latihan mengajr PEDADOGY di CIAST shah alam selama 3 bulan. selepas 3 bulan internship pulak 6 bulan. fuhhh pening gk la nk hdp bnde ni. tapi yg seronokny time krsus 3 bln kt CIAST tu dpt blik kg setiap mggu.hehehe...sambil mnyelam minum air kn.sbb jarang2 dapat blik kg kn.

aku baru jwab exam undang2 utk pengeshn jawatn bulan lps, krem gk la tangan nk mnjwb sbb sume subjektif. 3 jam jawab 10 soalan mmg x smpt ar nk siap. aku smpt siap 8 soalan je. x tau bleh lulus ke x. hrp2 llus la kn. letih nk repeat blik paper tu. utk pengeshn jwtn utk jawatn aku ni aku kne llus exam undg2 dan juga Program Transformasi Minda (PTM). PTM ni aku dh ambk mule2 kursus induksi dlu. so ble exam tu lulus aku bleh la sah jwtn. ble sah jawatan ni bleh poyo ckit.hahahaha.. bleh ke cmtu?? x baik riak dan sombong. Allah x suke. so baik low profile sudeh. kursus pedagogy tu just syart drp kementerian je. syarat jpa utk sah jwatan just lulus ptm dan exam undng2 tu jer. okey smbung di entry lain k...salam..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home